Criza natalității din Coreea de Sud: Companiile oferă bonusuri uriașe pentru a încuraja angajații să aibă copii. Rata natalității este extrem de scăzută, mult sub nivelul necesar pentru menținerea populației actuale.
Rata de fertilitate din Coreea de Sud a fost de 0,78 în 2022, mult mai mică decât cea de 2,1 de care are nevoie pentru a-și menține populația.
O firmă sud-coreeană le oferă angajaților până la 75.000 de dolari pentru a avea copii și a ajuta la creșterea ratei natalității.
Ssangbangwool, o companie de lenjerie intimă, a declarat că le va oferi angajatelor 22.400 de dolari pentru primul lor copil, alți 22.400 de dolari pentru al doilea copil și 30.000 de dolari pentru al treilea, potrivit The Korea Herald.
Anunțul vine după ce Booyoung Group, o firmă de construcții cu sediul în Seul, a anunțat că va acorda un bonus de 75.000 de dolari pentru fiecare copil angajaților care au copii, a relatat CNN.
Booyoung Group a extins bonusul pentru angajații care au avut copii începând cu anul 2021. Angajații companiei au avut cel puțin 70 de copii începând cu anul 2021, astfel că firma are de plătit 5,25 milioane de dolari în numerar pentru angajații săi.
Atât bărbații, cât și femeile pot cere bonusul.
La fel ca în China și Japonia, populația îmbătrânită și din ce în ce mai dezechilibrată a Coreei de Sud înseamnă că ar putea exista o creștere a numărului de pensionari în vârstă care au nevoie de îngrijire medicală, în timp ce oferta de angajați tineri a țării se diminuează.
La 13 februarie, președintele sud-coreean Yoon Suk Yeol a ordonat administrației să dezvolte stimulente fiscale și subvenții pentru companiile care își încurajează angajații să aibă copii. În Seul, autoritățile municipale oferă 750 de dolari în fiecare lună părinților care au copii până când aceștia împlinesc un an.